Nymålat!

Produktiv tisdag, trots lite regn på eftermiddagen, dock inte så mycket hästjobb utan mest annat gjort... 
 
På dagen hann jag bygga ut Szum och Beas hage ordentligt, tömma gamla bilen eftersom den ska säljas som reservdelsbil, elda skräp från bilen (läs reklam och gamla vantar utan make) och förra veckans garagerensning vilket även innebar några täcken... Jag målade en vägg på stallet och garagedörren, vilket inte alls var planerat och säkert hade blivit bättre om jag skrapat och förberett, och med rätt nyans, men det blev ändå bättre än innan. Och sen där någonstans så red jag Zippin, började med lite nytt så hon blev trött snabbt så ett ganska kort och intensivt pass.
 
Sen middagspaus, gjorde revben och till det rotsaker i ugn, rödbetor, morot och potatis. Så gott! Vi fick middagsgäst då Paulas son inte tog sig in hemma efter skolan, han både åt middag, drack kaffe och hjälpte Nisse röja lite. Själv åkte jag till stallet och gjorde ett ryck till där. Tog hem flickorna från betet och släppte in Juliette till Szum och Bea, planen är att hon ska bo med dom i vinter. Försökte hoppa Chokladen men hon tycktes ha glömt bort att även bakbenen måste hoppa så många bommar föll, misstänker att hon egentligen mest var ofokuserad pga att stök på gården just då när hästarna precis höll på flytta hem. Linda red en dressyrträning på Bea, den första på länge och jag jobbade Clarinett i töm. Och förberedde inför i morgon när det är tidig avfärd för dräktighetskoll. Så nu sova!
 
Szum och Bea på nytt gräs!
 
Garagedörren efter målning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0