Löshoppnings-söndag!

En bra, arbetsam söndag!
 
Jag tog Szum i töm innan jobbet, och sen en dag på Ica. Efter jobbet gjorde jag pastagratäng på resterna av kycklingen vi grillade igår och bacon. Sen var det löshoppning som gällde hela kvällen!
 
Jag, Linda och största delen av tiden även Paula och Nisse, löshoppade 6 hästar och hann precis innan mörkret. Bea först ut och sen Satine som hade tjuvstartat i hagen med en massa spring och bus. Hoppade helt okej men ofokuserad och hade brått. Sen Juliette som precis fått på sig en tappsko, hon fick hoppa lite mer fyrkantig oxer för att lyfta lite mer på benen. Zippin hoppade jättebra i dag och var mer med på noterna än i våras. Sist ut Dajmen och sen Wasabi, de båda började bra men blev osäkra efter att ha fått ta i lite och rivit. Dajmen tappade självkänslan efter att ha tagit i rejält och ändå fått med sig bakom en, hon är ju väldigt känslig för sånt medan Wasabi känns lite mer lat och att hon inte riktigt orkar. 
 
När hästarna var nattade sedan så åt vi glass som avslutning på dagen. Nu väntar mer Ica-jobb i morgon! 
 
 
Inte så mycket bilder men finns filmer på min Instagram, nillashast. 
 
Satine! 
 
Vy över banan! 
 
Dajmen och Wasabi väntar i hagen på att få hoppa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0