Förberedelse fredag!

Fredag och kaos på Ica, inte utan att det känns bekant... 
 
Började hemma i morse med att longera Satine med inspänning, vilket hon accepterar nu, och satt upp ett par gånger. Hon är inte lika ifrågasättande nu och vi är mer överens om att det ändå är jag som styr och bestämmer riktning och tempo, så nu är det dags att ta tag i själva inridningen. Red sedan Zippin, hon fick värma upp med att skritta runt träd och sedan travjobbade vi på banan med bommar på böjda spår.
 
Srn på Ica där vi var en personal kort och dessutom en massa kunder så stressigt och rörigt, som vanligt på fredagar eller något värre... När jag kom hem från jobbet så gjorde jag ost och broccolisoppa innan stallet och förberedelser inför morgondagens tävling. En del vanliga förberedelser som att packa och putsa grejer, men även att jag slog gräs med lie till Clarinett som får sova på gården i natt. Jag red även henne i kväll, inget superpass och det kändes bättre i tisdags. Men red igenom programmet, på liten bana och med bommar framme, och det var väl ändå okej. Sen svabbade jag manen, svansen och benen på henne innan hon fick en hage på gården att sova i. Hon och de andra flickorna gnäggar hela tiden till varandra så det känns som att ingen kommer att sova. Inte jag heller som det känns!
 
Innan svsittning på Zippin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0