Vräkregn!

Å det regnar och det regnar... Hagarna är som simbassänger och allt är blött och lerigt! Nu lördag morgon äntligen uppehåll och jag hoppas att det håller i sig ett tag!
 
Igår jobb på Ica och sen direkt till stallet och lastade Clarinett för att åka på dressyrträning. Som tur var tränade vi i ridhus, men ändå jobbigt att hålla på när det vräker ner regn. Träningen gick inte riktigt lika bra som förra men ändå helt okej. Vi fortsatte med att jobba på att sätta ihop henne framförallt i galoppen, med kortare sträckor i kortare galopp. Och som alltid att få henne kvickare och mer på hjälperna. 
 
I dag är det också träning men först lite annat pyssel med de andra hästarna. Jag hoppas verkligen att jag ska klara mig utan regnjackan i dag!
 
När Clarinett såg att jag kopplade på transporten så gick hon längst bort i hagen och gömde sig bakom ett träd. Otur att jag hittade henne ändå!
 
Trött häst efter träningen och redo för hemfärd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0