Vintertid och skitväder!

Vilken skitdag det blev! Och skitväder, mest faktiskt skitväder!
 
Först i morse visste man ju inte om klockan var 6.00, 7.00 eller 8.00, lika förvirrat som alltid med omställningen. Sen kom jag ut och insåg att hela världen var täckt av en ishinna! Underkylt regn och glashalt överallt! Planen om att rida sprack då det hade varit farligt bara att ta in hästarna från hagen, jag ställde in lektionerna eftersom jag har sommardäck fortfarande och i stället blev det bokföring!
 
På dagen tinade det igenom men i stället regn så allt är ännu blötare än innan. Jag var till byn och hämtade en hylla jag köpt, gjorde sen potatisgratäng till det älgkött som var kvar sen middagen igår och efter det ett ryck i stallet då jag insåg att det inte tänkte sluta regna. Longerade ett gäng hästar, först Chokladen som jag ville se hur hon såg ut efter svullnaden i ena benet, sen Dajmen som mest behövde röra på sig, bakbromsträning med Grå och till sist longerade jag Zippin. När hästarna var nattade och jag hade hängt lite i Nisses stall när han nattade så blev det äntligen kväll och i morgon hoppas jag på en bättre dag med bättre väder!
 
Mörkerbild på Chokladen vid stallet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0