Vintern är här!

Två dagar med snö och vinterkänsla, men nu väntar regn igen!
 
Igår var det Ica-dag, jag tömkörde Dajmen innan jobbet och efter jobbet så tog jag Lemonaden i töm och satt upp men red inte mer än något varv eftersom hon var så spänd. I dag gjorde jag ett ordentligt ryck med hästarna innan snön kom.
 
Jag red först dressyr på Clarinett, sen fick Satine trava över bommar med ryttare för första gången. Efter det så red jag även dressyr med Grå och Chokladen. Gjorde selfiefilmning, med hjälp av ett hinderstöd, på de tre senare ridpassen och det var roligt att kolla på sen! Avslutade med att ta Szum i töm innan det började snöa mer och det fick bli middagspaus.
 
På kvällen körde Nisse balar åt mig, jag tog in de som skulle bo inne och sen hängde jag lite i Nisses stall när han nattade sina. Kvällen avslutades med te och mackor med ägg och kaviar, och inte vilka mackor som helst utan glödhoppor bakade av en av Nisses hästägare. Nu sova för i morgon bitti är det vaccination av hästar som gäller!
 
Dajmen i blåsten på måndagmorgon!
 
Chokladen i dag, innan snön! Nu är det vitt ute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0