Första snön!

Igår förmiddag kom så lite snö som faktiskt låg en stund, även om det var borta innan jag slutade jobbet. Bara att inse att det är dags att ta tag i allt som måste göras innan vintern!
 
Igår innan jobbet så red jag Zippin, hon var lite spänd av vädret, snö och blåst, men vi red lite i skogskanten och skogen i alla fall. Efter jobbet och en väldigt snabb middag, färdig risgrynsgröt, träffades jag och Linda i stallet för att hinna rida innan mörkret. Vi red ut med Clarinett och Satine, Satine var lite upprörd innan men lugnade sig så fort vi kom i väg och gjorde en jättebra tur med högsta betyg i uppförande! Vi klättrade, klev över och genom buskar och träd, hästarna hörde troligen något djur och kom hem precis när det började bli lite för mörkt, dessutom i blåsväder så mycket nöjd med Satine! 
 
Då var Paula i stallet och hade gjort klar Juliette så jag tömkörde henne och avslutade sedan i stallet med att rida Grå. Inte ridit henne sedan massagen, hon kändes stundtals väldigt fin men jag fokuserade mycket på att arbeta det skadade bakbenet. Sen när hästarna var nattade så blev det räkmacka till kvällsfika!
 
I dag måndag och verkar bli en blåsig dag!
 
Zippin och första snön!
 
Grå på banan på kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0