Allhelgonahelgen!

Då var allhelgonahelgen här och det regnar igen!
 
Igår började jag dagen i stallet, red först Zippin. Hon är inte i någon bra period och är ganska sur, gäller att försöka få henne att komma till arbete ändå för efter är hon på mycket bättre humör. Jag vet inte om det är pälsfällningen som stör henne eller något annat. Sen red jag även dressyr på Clarinett Innan ombyte, en rest pizzabit sedan kvällen innan och i väg till jobbet.
 
När man kommer hem 18.30 på en fredag, det är mörkt och man ska först fixa mat och sedan rida själv, utan sällskap, så är inte motivationen jättehög... Igår lyckades jag ändå ta tag i det och tog dessutom Szum! Tömkörde först med sadeln och satt sedan upp på honom och skrittade lite! Han är inte riden sedan Linda åkte av honom i slutet av augusti. Då var han spänd och blev rädd när Linda fastnade med byxorna när hon satt upp. Sen har inte tiden funnits att ta tag i honom, men igår var han avspänd och fin så nu hoppas jag på att kunna hålla igång honom.
 
I dag väntar några intensiva timmar på Ica och mer ridning, tråkigt med regnet bara. Jag tycker att vi fått nog med regn för i år!
 
Szum i mörkret på ridbanan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0