Äckelblött!

I morse när jag fodrade, i lera och regn, så ångrade jag nästan att jag klev upp! Det är så äckligt, skitigt, blött och lerigt allting nu! I dag har det regnat hela dagen, bara mer eller mindre... Ge mig torra, klara och kalla höstdagar med sol, klar luft och vackra färger i stället! 
 
Zippins ägare var här i morse, på väg till Ikea, och tittade lite när jag red henne. Inte bästa humöret i dag, inte konstigt när det regnade och blåste. När de åkt tog jag och städade pannrummet och eldade upp en massa rät därifrån. Blev räddad av Paula och vi gjorde i ordning Juliette och Satine, jag hade en plan som jag ville testa. Vi började på banan och jag tömkörde först Satine lite innan jag försökte sitta upp. Hon började först med lite frustrations grejer men det släppte snabbt när hon kom på att jag ville att hon skulle följa efter Juliette. Vi red först några varv på banan, sen ut från banan och till skogskanten en sväng innan vi red ner till stallet. Satine skötte sig utmärkt, så min plan var bra och nu kan vi rida ut riktigt nästa gång.
 
Sen tömkörde jag Wasabi och red ut Clarinett. Clarinett ar jobbig, ville bara vända hem och taggade rejält sista biten hem. Tyckte såklart att hon bara dummade sig men när jag kom hem fick jag förklaringen, dåvsr nämligen Szum, Bea och Juliette på rymmen utanför hagen och den troliga anledningen till Clarinetts beteende då hon nog märkt av att det var oro på gården.
 
När hästarna var inne igen, numera instängda i bara vinterhagen, och allt klart i stallet så blev det färdig pizza till middag och sedan i väg på lektioner. I morgon är det Ica-dag och enligt prognosen ska det regna då med!
 
Utsikt från Satine!
 
Och Clarinetts tur, nästan hemma här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0