Skitvinter!

Verkar inte bättre än att förra vintern går i repris...
 
Igår morse regn och sen plusgrader, gården är skridskoplan och jag fick göra i ordning hästarna vid hagen igen, precis som jag gjorde hela förra vintern. Tog i alla fall Szum och Dajmen i töm ute i snön utanför banan. Med Dajmen tömkörde jag även en sväng i skogen, jag som tycker att hon blivit så vuxen och mogen fick ta tillbaka det. Hon var rädd för allt och stack i väg så jag tappade henne när hon skulle gå förbi lite upprullad stängseltråd, vad då dramaqueen? Hon gör verkligen stora grejer av små saker om hon får chansen, håller man henne kort är drt inga problem, då både hår hon förbi och sticker inte i väg när hon blir rädd.
 
Sen gjorde jag advent och plockade fram adventsstjärnor och stakar innan ombyte och fika gör att sedan åka mot Östersund. Stannade i Hammarn och köpte riktiga broddar, verkar behövas i år med! Några snabba stopp i Östersund och sen till pappa för att hämta transporten. Transporten har nu nytt golv, ny kulkoppling och fungerande bromsar!
 
Fick middag där innan jag åkte hem, nattade hästarna och sen sov!
 
Dajmen tömkörs i snön, den lilla snön som är kvar!
 
Så less på detta, att behöva dra upp skottkärran och göra i ordning hästarna vid hagen. 
 
Mina nya rejäla broddar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0