Lussekatter!

Känns lite jobbigt att ställa klockan på 6.00 i morgon och dra på sig jobbkläderna igen, det känns som att det var längesen nu!
 
I dag hann jag nästan jobba klart med hästarna innan regnet kom, men bara nästan för jag hann bli blöt. I morse var det minusgrader så regn kändes inte så bra. Jag tog i alla fall först Wasabi i töm, hon fick testa lite galopp i töm för första gången och jag inser att det ska vi nog jobba mer med innan det är dags att galoppera uppsuttet. Galoppen är nämligen stor, yvig och obalanserad. Men blir nog bättre med lite jobb på töm. Även Szum gick i töm och han var lugnare än sist.
 
Dajmen gick fortsätta jobba med att skritta med mig på, först jobb i töm och sen satt jag upp och skrittade några steg i taget. Det känns faktiskt rätt bra men vi ska ta det löjligt långsamt nu så att båda känner sig trygga. Just nu är det nog jag som tycker att det är jobbigast för Dajmen är mycket mer avslappnad än tidigare. Sedan skrittade jag ut Chokladen i skogen, och här började det regna. Chokladen ska nu få ett par veckor vila, har tänkt på det ett tag då hon ju utvecklats mycket i sommar och nog behöver lite paus men jag har inte velat ställa av när underlaget varit så bra. Nu ser det ut att bli sämre men jag hoppas att det är snö när vi ska igång igen. Sist ut var bakbromsträning med Lemonaden.
 
Gjorde pizza till middag och sen var planen lektioner, men kvällens skitväder i kombination med att hälften av de ridande var sjuka och avbokade gjorde att jag ställde in. I stället upp på Ica och handlade och sen blev det bakning hela kvällen, äntligen hemmabakade lussekatter! Sen nattning av hästarna och nu sova och hoppas att det inte blir alltför geggigt i morgon, skitväder utlovat.
 
Är man prinsessa så ligger man givetvis ner och äter... Wasabi var inte jättesugen att jobba i dag. 
 
Men hon börjar äntligen bli fin i kroppen även om hon fortfarande är lite mycket bäbis i kroppen. 
 
Dajmen, som jag hoppas att vi ska lösa inridningen! Känns i alla fall bra just nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0