Vinkväll!

Pingsthelgen är här och i butiken känns det som sommar, varmt, stressigt, rörigt och trångt. Inte riktigt bra oavsett men verkligen inte bra nu i Coronatider!
 
Jag började i stallet igår. Red först Zippin, får inte till traven och igår blev hon nästan arg, så har bestämt mig för att experimentera lite med sadeln. Prova lägga en tunnarepadd under och även prova en annan sadel för att se om det blir skillnad. Hon är väldigt känslig och skjuter sadeln snett och det är det som jag misstänker ställer till det, att den trycker till när den hamnar snett. Gjorde en selfiefilmning så fick se hur sned hon faktiskt är, det inte bara känns utan syntes väldigt väl. Red även Szum, han var betydligt mer avspänd än sist jag satt på honom och spände bara till i traven, längtar tills ha är igång och det bara är att rida.
 
Sen Icajobb, direkt till stallet och nattade hästarna, Nisse stekte hamburgare medan jag duschade för sedan var det dags för vinkväll! Vi var hemma hos Linda som nyligen flyttat till lite större hem, och vi är ett gäng från Ica, eller sånna som jobbat på Ica, som brukar ha vi kvällar ibland och i dag fyller en av oss jämt så då blev det träff igår. Jag som var orolig för gallan drack bara lite rose blandat med fruktsoda, och så åt lite kallskuret, meloner och snacks!
 
I dag är det Ica igen, solen lyser så lite peppad blir man!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0