Stormvind!

Igår var det verkligen konstigt väder! Red utan jacka, men ångrade mig flera gånger då det inte var så varmt egentligen, dessutom kom det både regn, hagel och stormbyar mellan solstrålarna. 
 
Jag började i stallet i alla fall. Tog Lemonaden i töm med fokus på låg, rund form. Red sedan dressyr med först Clarinett och sedan Chokladen. Clarinett var riktigt fin och jag fick både superfin ridkänsla och en aha-upplevelse. Hon har svårt att ställa korrekt i vänster varv, böjer gärna halsen eller lägger huvudet på sned i stället. Igår fick jag faktiskt till det och fick en ärlig eftergift i i nersidan, det var både intressant och hon blev jättefin.
 
Chokladen hann jag bara skritta fram och börja trava så kom det ett riktigt oväder! Det var nästan som en liten tromb som drog fram! Hagel och blåste stormbyar, bommarna som låg på banan rullade i väg, hinderstöden blåste omkull, plasten från höbalen vi håller på med blåste in i Zippins hage och när jag senare kom ner till stallet så låg det plast, mina handskar och mossa från gräsmattan lite hur som helst! Stona i hagen bredvid banan låg och vilade och de flög upp och i väg, men Dajmen och Wasabi klev inte upp! Dels gick blåsvinden inte riktigt där de låg och dessutom hade de valt en lite med vindskyddad plats. Allt var över på någon minut, jag klev av Chokladen när ovädret kom men satt upp igen och började om. Hon var lite spänd först men det släppte fort, jag red lite vägar från dressyrprogram med henne och det kändes efterhand ganska bra!
 
Avslutade i stallet med att göra bakbromsträning med Dajmen, sen ombyte och fika innan jag och Nisse åkte på roadtrip till Östersund. Vi stannade först på Lillänge för att köpa en present. Alltså jag förstår ju att det är annorlunda nu när det är Corona men varför skyltar inte butikerna med att de är kontantfria? Hade det stått utanför så hade jag ju inte gått in och runt, plockat grejer och stått i kön! Eller så hade jag fört över pengar innan och sluppit lämna grejerna i kassan... Jag blev så irriterad att jag inte ens orkade gå in på Hööks! Vi var på Djur och Natur för att titta lite och jag köpte en balja, magnesium och arnikaliniment. Sen åt vi, där tog de också bara kort, innan vi åkte vidare till mina hemtrakter för att hämta en hingst.
 
Med oss hem hade vi en nordsvensk brukshingst som ska stå på station hos Nisse i sommar. Klockan var över 22 innan vi var hemma så det var bara att natta hästarna och sova. I dag blev jag väckt av att Nisse berättade att en häst blivit påkörd utanför Bispgården, detta enligt Facebook, nu visade det sig nog vara en älg egentligen...
 
Nu är det dags att ta tag i den här dagen!
 
Lemonaden jobbar i töm med fokus på låg och rund form!
 
 
Clarinett! Tror att det är dags att rycka manen... 
 
Wasabi och Dajmen låg och vilade redan när jag hämtade Chokladen, de klev inte upp då och inte heller sen när stormvinden drog förbi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0