Pingstafton!

Äntligen sommarvärme! Och äntligen grästillväxt och bete!
 
Jag har jobbat på Ica i dag, där var det fullt ös och nästan dubbel försäljning mot en vanlig lördag, och då hade jag även introduktion och uppläsning i kassan av ny personal. Kanske inte rätt dag för det i dag... 
 
Jag gjorde i alla fall bakbromsträning med Dajmen innan jobbet. Efter så stekte jag en hamburgare som var kvar sedan igår och sedan stallet. Red Chokladen, som kändes jättefin, och sen red Paula och Linda varsin träning. Varmt och dammigt var det! När vi var klara så ledde vi bort Chokladen, Dajmen och Wasabi till betet nedanför Paulas hus där de ska få gå på bete några dagar som lite uppvärmning inför det riktiga betet sen. Avslutade med en kopp kaffe hos Paula, nu ladda om inför i morgon!
 
Bilder från betesläppet:
Full fart!
 
Chokladen! Så fin!
 
Dajmen! Här syns det att det fortfarande är tunt med gräs, men förhoppningsvis går det fort nu! 
 
Wasabi! Åtminstone tror jag det, hon och Chokladen är rätt lika varann... 
 
Av finaste choklad! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0