Nockad!

Ledig dag igår med lite tid för hästarna. Men jag är så trött att det ändå inte blir så mycket gjort som det borde... 
 
Började i alla fall med att ta Grå i töm och nu såg hon fräsch ut igen, fortsätter jobba försiktigt så ser vi vart det leder. Sen kom Paula och hennes dotter, medan de red så tog jag Lemonaden i töm och testade Szums sadel på henne. Är nog den som legat mest still på henne. Så sugen att testa rida henne igen men hon har ett sår på ryggen så jag får vänta några dagar till. Red Zippin, planen var att prova trava men potten trillade inte riktigt ner. Hon förstod inte riktigt vad jag ville, blev spänd och eftersom hon är lite speciell så ville jag inte pressa henne i det läget utan vi provade några gånger, och nu testar vi igen om någon dag så tror jag att det fungerar. 
 
Vid det här laget var jag hungrig, åkte till Nisse som hade besök och fikade först och sedan stekte jag pannkakor. Och sen träffades jag och Linda i stallet och red. Jag red Chokladen och hon är inte van att ridas med sällskap på banan, och kunde inte förstå varför hon inte fick följa med Bea, och Bea i sin tur blev brunstig... Bra träning för dom i alla fall. Avslutade med att hänga och sitta på Wasabi, tyvärr blev jag nockad av henne när vi höll på. Tror att hon byter tänder nu för hon är så stökig med huvudet, och kastar med det hela tiden, dessutom håller hela hästen på att tippa när hon gör det! Blev inte så mycket mer gjort än att jag satt på henne efter nockningen, nya tag en annan dag. Sen fikade vi glasstårta och kaffe! I dag är det kallt och ruggigt, och jag längtar ännu mer efter vårvärme! 
 
Lemonaden med Szums sadel! 
 
Ser rätt bra ut! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0