Kristihimmelsfärdsdag!

Röd dag i dag men jag har jobbat!
 
I morse började jag med att longera galopp-programmet med Chokladen och skritta ut Clarinett i skogen. Sen åkte jag på jobbet där det åtminstone första timmarna var full fart. På väg hem från jobbet köpte jag med mig mat så det skulle gå fort och smidigt eftersom vi skulle löshoppa!
 
Jag, Linda, Paula, Paulas dotter och så småningom även Nisse löshoppade 6 hästar under kvällen. Först ut Bea som hoppade lite avvaktande, sen Juliette som hoppade bättre än förra gången. Lilla Grå hoppade riktigt bra, Zippin var mer med på vad som skulle göras och hoppar inte så tokigt. Dajmen tappade ju lite självförtroendet förra gången så vi gjorde det lätt i dag, och sist ut Wasabi som vi spände bågen på och hoppade lite högre med. En lätt rivning som avslutning men ett bra språng och vi har lätta bommar så vi släppte det. Inser att Wasabi nog vuxit en del i vår också och hon är som en gänglig älgkalv just nu!
 
Vi avslutade med fika och Linda hade bakat en marängpaj! I morgon är det klämdag och jag jobbar såklart!
 
Inte så många bilder tagna, men filmer finns på min Instagram (nillashast). Grå, som snart är vit, fastnade i alla fall på bild! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0