Vårväder!

Igår var det riktigt vårväder! Rejält varmt och sol, men jag jobbade såklart! Jag var deppig på morgonen eftersom snön tinat bort och det var is igen, men det kändes lite bättre på kvällen då jag insåg att värmen faktiskt tagit även på isen så visserligen halt men kanske inte lika illa som jag befarat.
 
På morgonen longerade jag Itzy med sadel, hon är lite otålig att höra i ordning och leda men lyhörd och uppmärksam att arbeta med, tror att hon kommer bli en bra ridhäst. Efter jobbet och hamburgare till middag så blev det en sen kväll i stallet. Jobbade Grå i töm, hon hade vilat två dagar och genast varrumpmuskeln som hon skadade när hon fastnade i stängslet sämre, dock efter hon arbetat var den bättre igen. Får försöka hålla igång henne så gott jag kan nu.
 
Itzy i lina på måndagsmorgonen, fortfarande mycket snö kvar på banan!
 
 
Dajmen och Wasabi fick vara utan täcke i solen igår!
 
 
De började såklart genast att leka! Mina hästar är verkligen busiga och lekfulla:
 
Jag är ju partisk, men visst är dom snygga? 

Kommentarer
Postat av: Helena

Å vad spännande🥰

2020-03-10 @ 13:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0