Kurs och Corona!

Tänk vad mycket roligt och intressant det finns att lära sig när det gäller häst, och vad inspirerande det är att få utvecklas hela tiden! Samtidigt som det ju är svårt, och det blir ju bara svårare och svårare ju mer jag lär mig, men mest roligt!
 
Upp och i väg tidigt i morse för att åka till Östersund och kurs hela dagen. Denna gång med Lollo Persson, som jobbar med bland annat häst massage i mer än 26 år, och till största delen var det hästmassörer som deltog. Dagen har handlat om massage, muskler, hur olika spänningar och skador hänger ihop, rörelseanalys och framförallt hur vi ska göra för att undvika skador och problem. Så intressant, men också svårt, och precis det som jag funderar mycket kring. Vi har växlat teori med att titta på hästar i stallet och i rörelse, mycket bra lärare som med en otröttlig entusiasm svarade på alla frågor! Mycket bra kurs, och nu är jag laddad att känna, klämma, titta och analysera mina hästar!
 
På hemvägen stannade jag halvvägs och hade ett par lektioner. Sen hem, natta hästarna och landa lite, den här dagen har alla nyheter kretsat runt Coronaviruset och till och med jag börjar bli orolig och bekymrad över hur det ska sluta. Men nu ska jag sova i alla fall, Ica i morgon så då lär jag bli uppdaterad på allt skvaller om Corona!
 
Bilder från dagen :
Kallblodssto som fick order om galopp jobb. 
 
Rörelsekontroll av bakben!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0