Hamstrar!

Just nu kretsar allt runt Coronaviruset, Nisse skulle till hingstpremeringen på Grevagården i helgen och planen var att han skulle ta tåget i kväll men i morse kom beskedet att det inte skulle vara någon publik på premieringen pga förbudet mot större evenemang som kom igår. På jobbet såg vi i dag att kunderna har börjat hamstra mat, problemet är att det inte finns någonting att beställa utan allt är det brist på! Fiskbullarna är restade till maj... Blir spännande att se hur hyllorna ser ut nästa vecka!
 
I alla fall efter jobbet och middag så hade det kommit en tunn snö hinna som satt fast på isen. Så skönt att kunna gå utan att halka runt! Jag jobbade först Grå i töm och sedan longerade jag Itzy. Med Itzy gjorde jag även de förberedande uppsittningsövningarna som jag brukar göra, tror att hon tyckte att jag var tokig när jag började rycka i stigbyglarna, hoppa vid sidan och vifta på armarna! Sen tog jag fram pallen och hon fick träna på att stå vid den när jag hängde och klängde på henne, men hon vänjer sig nog!
 
Nu är det bara att sova och ladda om för en ny dag på Ica, lär väl bli ännu värre hamstring där i morgon!
 
Grå tömkörs i halvmörkret ute i snön!
 
Itzy studerar pallen!
 
Och en närbild! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0