Älskade vårvinter!

I dag var det riktigt vårvinterväder, bortsett från lite kalla vindar på förmiddagen så var det sol och varmt i solen. 
 
Jag började med Chokladen som jag joggade lite i töm som igångsättning eftersom hon haft en liten vila. Sen kom Linda och vi gjorde ett rejält ryck med inridningshästarna, först Itzy som jag hängde på i skritt och sedan satt upp på ett par gånger. Fortfarande skeptisk till att jag hoppar och viftar men att ha mig på ryggen gick bättre. Sen tog vi Dajmen, henne skrittade jag lite på och kunde starta och stanna uppifrån, känns som att det släpper nu och jag hoppas verkligen det! Sist ut Wasabi som är cool och obrydd men har jättedålig balans när jag kommer upp i sadeln och det känns som att hon håller på att tippa, det tycker hon nog själv också för hon försöker luta sig mot Linda! Ska lägga in lite jobb med slow skritt och bakbromsträning med henne och se om det hjälper.
 
Sedan red Linda en dressyrträning, i en hage (!) innan jag skrittade ut med Clarinett i skogen som avslutning i stallet. Vi gjorde så småningom middag med ryggbiff av älg, klyftpotatis och sallad så det blev en bra kväll innan nattning av hästar och såklart lite sova i soffan.
 
Chokladen innan jobb!
 
Chokladen i töm, jag tycker att hon börjar "biffa" på sig lite!
 
Wasabi efter sitt jobb, hon har väldigt långa öron... 
 
Utsikten från pallen när Linda tränade, ser ni vädret? Underbart med vårvinter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0