Värmeslag!

Eftersom den här värmen håller på att knäcka mig så tog jag igår lite ledigt och gjorde lite semestergrejer.
 
Började med att fodra och vattna Nisses hästar, åkte ner till betet och red ut med Chokladen. Sen hem och jobbade Zippin i töm, vi var inte alls överens. Jag tänkte tömköra i en tom gräshage och hon satte sig verkligen på tvären, hon reste sig på bakbenen gång på gång och jag insåg att det inte var någon mening att fortsätta diskutera. Gick i stället upp på banan och där var hon framåt och pigg, dock bajsade hon fyra gånger och avslöjade därmed en viss nervositet som inte brukar vara. Jag vet inte om det var att vi var på nytt ställe, om det var värmen, insekter eller att hon det börjar närma sig brunst igen som orsakade det men troligen en kombination.
 
Sen en snabb dusch innan jag och Linda åkte till Döda Fallet och åt glass! Vi var även och handlade innan vi åkte till Linda och drack kaffe i väntan på att Nisse skulle jobba klart, de jobbade några timmar extra, hon har AC så svalt hos henne. När Nisse slutade jobbet så träffades vi på byn och åt där, jag åt friterad kyckling med ris och det är ju så gott men man blir så mätt.
 
Sen åkte jag och Linda ner till betet och red ut med Grå och Clarinett. Det blev en tur med mycket trav, lite galopp och mycket klättring. Sen avslutade vi med att hänga och sitta på Dajmen, hon var för dagen rädd för transporten som står där nere (som vi har utrustning i) och inte blev det bättre när hon sparkade grus på den. Hon behöver jobba mer!
 
I dag var planen att kliva upp och rida innan värsta värmen men det är redan 27 grader så det gick sådär... Egentligen skulle jag ha ridläger i dag och i morgon men hälften av deltagarna är sjuka och det finns en misstanke om Corona så det blev inställt nu men förhoppningsvis kan vi köra senare i sommar. 
 
Chokladens öron på våra ridtur, fantastisk utsikt!
 
Efter ridning!
 
Grås öron var spikrakt framåt hela ridturen! Bilden är tagen strax före 22 på kvällen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0