Välbehövligt regn!

Det behövdes verkligen regn och hade inte gjort något om det kommit mer. Men man blir blöt och det är ju inte så roligt. Gårdagens mantra var: Vill man ha regn så får man leva med att det regnar!
 
Det regnade på dagen, bitvis rejäla skurar. Jag fixade med hagar och stök på gården. Jobbade, en blöt och spänd Grå i töm. Det vräkte ner just då och jag var helt genomblöt när jag och Linda sen träffades på gården för att rida. Vi bestämde oss för att dricka kaffe i stället!
 
Vi drack kaffe och bakade sockerkaka, och hann även göra ungspannkaka tills Nisse kom från jobbet. Sen åkte jag och hade lektioner, och efter dom träffades jag och Linda igen på gården och jag hjälpte henne att rida Szum. Nu ny dag och nya utmaningar!
 
Unikum är russhingsten som Nisse har på station
 
En blöt Grå prinsessa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0