Underbara ridvägar!

Dagar som dessa! Älskar att ha hästarna i skogen med fantastiska ridvägar, och detta härliga väder!
 
Började med att rida ut Clarinett och ha Grå som handhäst, insåg att vi hade dålig kondition alla tre. Sen upp på gården och red först Zippin, i dag kunde vi göra var byten i trav så det går faktiskt framåt. Sen red jag Miroque, longerade ett par minuter först eftersom jag skulle prova min sadel på honom, jag har nämligen en av samma modell som han har men ville ändå kolla att den låg bra och att han var okej med den. Sen travade vi några varv på banan med lång hals och låg form innan vi styrde ut i skogskanten och svängde runt träd.
 
Ner och vattnade beteshästarna en extra gång, det går mycket vatten nu och där de går nu måste vi köra vatten. Sen lunch, grillad kyckling och potatissallad så det var lättlagat! Somnade på soffan en halvtimme (tror jag, men det kan lika gärna ha varit en timme!!!),och sen körde vi kvällspasset i stallet. Då red jag, Linda och Paula ut med Chokladen, Bea och Juliette, det blev en sån där härlig kvällstur där man hade kunnat vara ute hur länge som helst, dessutom i t-shirt trots att det var kväll!
 
Nu sova och ladda om!
 
Dagens första tur! Clarinett och Grå!
 
Så härlig utsikt från Miroque!
 
Och utsikten från Chokladen!
 
Våran skugga!
 
Viktigt att hålla avstånd i dessa tider! Paula och Juliette först, Linda och Bea i mitten och vi sist.. 
 
Dajmen tyckte visst inte att det räckte med en hage full av gräs, i kväll blev hon sugen på björklöv! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0