Söndag!

Samtidigt som det är så härligt att det är varmt sent på kvällen, så man kan rida i t-shirt dygnet runt, så är det ju väldigt jobbigt att arbeta i värmen...
 
Jag red Miroque i morse innan jobbet, och redan då var det varmt. Men det gjorde verkligen inget eftersom Miroque var så fin att rida! Vi travade över bommarna från gårdagens träningar och sen galopperade vi. Under våren har vi galopperat några gånger men det har krävt mycket drivning och har blivit en långsida i taget. I dag fungerade fattningarna riktigt bra och han galopperade av sig själv, det gjorde att vi kunde galoppera två varv utan avbrott i båda galopperna. Och det kändes så bra, precis som man vill att det ska kännas att galoppera på en fyraåring!
 
Efter jobbet så åkte jag direkt på lektioner, och en islandshäst som jag tömkörde. När jag kom hem och hade nattat hästarna så var klockan 21.30 men jag drog ändå igång en tvättmaskin, gjorde pizza och fakturerade! Nu är det mitt i natten som vanligt!
 
Miroque efter ridningen i dag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0