Skolavslutning!

Värmeböljan ute innebär också att vi har varmt inne på jobbet. Sjukt varmt och man blir så trött när man jobbar eftersom vi dessutom har stressigt nästan jämt. Tur att jag bara har fem arbetsdagar kvar till semestern!
 
I morse jobbade jag först Clarinett i töm nere vid betet och sedan Miroque i töm hemma. Med Miroque så använde jag travbommar och så jobbade vi mycket med galoppen. Jättebra jobb för honom att gå i töm både för att stärka upp galoppen och för att det är lättare att påverka formen i tömmen eftersom jag hela tiden ser vad som händer. Och givetvis alltid bra för (ung)hästarna att få stärka upp sig utan ryttare.
 
Efter jobbet så nattade jag hästarna hemma och sedan åkte jag och Nisse för att lämna den där presenten till det (numer inte längre så) nyfödda barnet, som vi försökte med redan förra veckan. I kväll var de hemma och eftersom de precis ätit fick vi både grillat och tårta!
 
Nu sova för jag tror att det kommer bli en tuff dag i morgon på jobbet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0