Morgonritt!

Som alltid när jag ska på träning så är det kaos, antingen går bilen sönder eller så rymmer det hästar... 
 
I dag har jag inte mått bra, troligen pga värmen, det upp och nervända dygnet och vätskebrist. Första gången väckaren ringde i morse så mådde jag illa och var så yr att jag bestämde mig för att sova en timme till. Hann bara vakna och blogga så fick jag ett meddelande från de som bor på gården där stona går på bete, den vita och den bruna hästen går utanför hagen läste jag.
 
Jag klev direkt in i bilen, utan frukost, inga linser och inte ens en sportbh på mig, och åkte direkt. Svängde förbi på gården på väg ner, där var det väldigt lugnt och lite väl lugnt skulle det visa sig. Szum och Miroque stod och halvsov men Zippins hage var tom, hel men tom! Redan här börjar jag ana oråd och slänger in sadel och träns i bilen. På väg till betet läser jag meddelandet igen, "den bruna och vita hästen" alltså bara en häst! Paula är också på väg och får skjutsa ner mig, och mycket riktigt går Zippin utanför hagen! Tokbrunstig och pussade för fullt på mina ston.
 
Fångade in henne, på med sadel och träns och så var det bara att ta gem henne! Gick första kilometern eftersom jag misstänkte att hon skulle vilja gå tillbaka, nu gick det väldigt bra att få henne att gå men hon gnäggade hela vägen! Satt upp efter en kilometer och red resten, vilket gick bra.
 
När hon var hemma och hästarna på gården fixade såvisade det sig att det var en häst på väg till Nisse och han var på fiskodlingen ståendes i en bassäng utan möjlighet att kolla telefonen. Jag åkte hem, slängde i mig ett glas saft och en rostmacka, och sen kom även Paula och hennes son så skyndade vi oss att flytta om hästarna i stallet och mocka och spåna en box. Vi hann inte riktigt klart innan de kom men var på gång i alla fall. Det var de som haft basjkirer hos mig flera gånger som skulle lämna en häst för förberedelse för inkörning. Det är för övrigt en syster till Eliskja som var här i vintras.
 
När de åkt, vi fått ordning på allt och även Paula åkt så försökte jag få i mig lite lunch. Jag var skakig och mådde skit men fick bara i mig litegrann, tog i alla fall en vätskeersättning. Det tog nästan en timme till innan jag slutade vara skakig! Mötte sedan Nisse på gården när jag skulle åka så vi hann i alla fall byta några ord innan jag åkte.
 
Hämtade Chokladen på betet och åkte på dressyrträning. Planen var egentligen att ta Clarinett i dag men hon hade ju inte fått på tappsko än. Chokladen har skött sig ypperligt, med ladtning, transport, nytt ställe och träningen. Trodde väl aldrig att jag skulle kunna rida dressyrträning med vattenspridare på andra delen av banan men även om hon tittade på mycket så var det egentligen bara en sak som var farligt, och det var en islandshäst med flugtäcke och huva!
 
Jag är nöjd med träningen, hon var jättefin och tänk vilken bra häst det skulle bli om hon fick mer tid och rutin. Nu hade jag inte åkt i väg med henne sen jag tränade henne för Sara sist som var i februari! Fick bra hjälp och tips gör galoppen och fick jobba mycket med att få henne att skritta genom kroppen.
 
På hemvägen stannade jag på  ett ställe och hade två lektioner så en lång resa blev det. Hemma igen så bytte jag bara häst och körde Clarinett till Nisse. Så nu har hon skon på igen och får sova här inatt för att ladda till träningen i morgon! Klockan är 1.00 igen och jag kommer vara trött i morgon igen!!!
 
Chokladen innan träningen! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ujuj Pernilla, var rädd om dig och planera in lite vila 🙈
Du kör ju för fullt för jämnan 😅 och det är beundransvärt vad du orkar med och kan 💪 men du skulle kanske behöva lite tid att bara slappa med (EFTER träningshelgen såklart 😎).
Ha så kul idag och hälsa Sara!

Svar: Jag ska göra det! Både hälsa Sara och försöka ta det lite lugnt! 😃
Pernilla Engström

2020-06-28 @ 08:43:50
Postat av: Desirée Jonsson

Vilken dag! Vi som tyckte vi haft det intensivt..

Hoppas Milyj får det bra hos Nisse, och det var väldigt kul att ses även om det som vanligt blir så jäkla kort. Då man har mycket att göra..

Ta hand om dig, kom ihåg det. Och hälsa Milyj.

Svar: Milyj verkar väldigt trevlig! Men hon tycker att det är konstigt att höet kommer flygandes från taket! Vi slänger ju in höet ovanför gallret och det var väldigt konstigt! 😂
Pernilla Engström

2020-06-28 @ 18:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0