Midsommardagen!

Härligt med sommar och ledigt!
 
Lugn förmiddag, varmt ute redan på morgonen. Jag kom igång med hästarna mitt på dagen och då var Zippin först ut. Red ut henne på första mer riktiga turen i skogen ensam, vi har skrittat lite i skogskanten förut men i dag red vi den rundan som vi ridit med sällskap tidigare, och hon var superduktig!
 
Sedan kom Linda och Paula och vi åkte ner till betet för att rida ut med Clarinett, Grå och Juliette, Linda red Clarinett. Planen var att kolla en stig som vi brukar rida på sommaren, vi var lite oroliga för ett dike som ska passeras. Diket var inga problem men vi tappade bort stigen och fick rida helt ospårat och i en rågång innan vi hittade ut på ett hygge och kunde lokalisera stigen, blev en jobbig skritt tur för hästarna! När vi var tillbaka så tog jag Chokladen i töm innan jag åkte upp på gården igen.
 
Där byggde jag om Zippins hage innan jag red Miroque. Han fick i dag galoppera över bom! Hade lagt ut två bommar men båda låg så att jag var tvungen att svänga innan. Miroque är som tex även Beroza (som var här i fjol var), så fort att dom bara har fattat att de ska galoppera så är de så balanserade och ridbara i galoppen att det känns som man kan göra vilka svängar som helst!
 
Sen hem och till middag åt vi gårdagens rester, stekte på färskpotatisen och köttet räcker nog en måltid till med. Lite tårta fanns det kvar också och mätt blev vi i dag med. Sen lite vila i soffan innan nattning och fodring av Nisses hästar, och ett sto betäcktes också. Sen gräddade vi vitlöksbaguetter som vi åt med räk och kräftröra från charken på jobbet. Nu sova!
 
Här hade vi hittar stigen igen och det här är precis där den slutar och man får vända igen. 
 
Linda och Clarinett!
 
Svampade av henne efter och givetvis lyckades hon rulla sig där det inte var gräs... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0