Lång dag....

En lång dag som började med lastning av hästar strax efter 6 i morse och avslutades med ridning någon gång efter 22, och 46 mil i bilen däremellan! Är sjukt trött men bara två dagar kvar tills jag får semester från Ica och det blir lite lugnare!
 
Jag och Linda lastade Lemonaden och Bea i morse för att åka till seminstationen för betäckning! Efter mycket velande och mycket ångest bestämde jag mig för att betäcka Lemonaden, misstänker att det var minst lika mycket tvekan från Lindas sida men hon hoppas på detta vis få ordning på Beas konstanta brunst, och blir hon inte bättre efter ett föl så har hon ju en ny häst att jobba med. Lemonaden ska betäckas med Sir Oldenburg och Bea med Canterbury som ju är pappa till både Clarinett och Chokladen, så vi kan väl säga att det är en av våra favorithingstar.
 
Vi plockade upp Nisse på vägen också då han hade andra ärenden till stan. På seminstationen var det full fart med massor av hästar, när Lemonaden kollades så var hon på väg in i brunst och semin beställdes direkt. Så spännande!
 
Från seminstationen åkte vi till en ladugård där Nisse köpt två kalvar som vi hämtade upp, vi har döpt dom till Margot och Margit. Vi gjorde även en sväng på Hööks och åt i stan innan vi åkte hem. Det var varmt och jag körde ju hela vägen så när vi kom hem var jag sanslöst trött! Planen var att rida men hela världen snurrade så jag la mig och sov en timme i stället!
 
Under tiden regnade det så när jag vaknade igen var det frisk luft och jag var piggare, så då åkte jag på lektioner. Förutom lektioner har jag i dag hängt och suttit på islänningen jag håller på att rida in och haft möte med föräldrarna inför nästa veckas ridläger. Energin räckte även till att rida Zippin när jag kom hem, fortsatte jobba med travbommar, serpentiner och sidvärts, avslutade med skritt runt träd i skogskanten.
 
När hästarna var nattade så hade Nisse och Linda som kört en av Nisses åringar på bete, gjort varma mackor så det fick avsluta en lång dag. Nu är det midnatt och väckarklockan ringer om typ 6 timmar igen...
 
Bea och Lemonaden innan vi åkte i morse!
 
Och på plats på seminstationen!
 
Lemonaden ser ut som en ponny bredvid Bea!
 
Ridning av Zippin vid 22 tiden, och det är fortfarande ljust. Älskar dessa ljusa sommarkvällar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0