Första semesterdagen!

Förutom att den här värmen knäcker mig så är det ju rätt trevligt med semester, även om det inte blivit så mycket semesteraktiviteter än. Igår morse skrev jag en att göra lista för sommaren och sen har jag försökt låta bli att tänka på den!
 
Jag började ju igår med att vattna och fodra Nisses hästar då han har börjat jobba (precis samtidigt som jag fick semester...). Och sen körde jag tillbaka Clarinett som ju fått på sig skor, vi stannade på gården och red ett dressyrpass på banan. Kändes rätt bra trots värmen och att vi inte ridit varken på banan eller med något högre tempo på några veckor.
 
Körde ner henne till betet och fortsatte sedan hemma. Red Zippin på banan, hon fick träna på volter i olika storlekar i trav och sen red jag lite på Szum som det ju återigen var ett tag sedan jag red. Hoppas verkligen att vi ska komma igång med honom nu när jag kan få lite hjälp av Linda.
 
Sen gjorde jag potatisgratäng till middag som vi åt med skinka till. Efter det åkte jag till Hammarn och tömkörde tre hästar, jag var rätt svettig efteråt! När jag kom hem så hade Nisse besök så det blev lite kaffe och glass innan jag åkte ner till betet och skrittade ut en sväng med Chokladen. Avslutade sedan kvällen hos Nisse med att kolla en märr (som inte stod längre), fodra hästarna och med ett spontant besök sådär strax före midnatt. De åkte förbi och såg att vi var ute och kom upp. Såklart var klockan mycket innan vi la oss, ä en om dagarnar långa nu så är nätterna korta!
 
Clarinett skritta av på banan!
 
Szum på banan efter ridningen!
 
Szum fick beta lite på gräsmattan efter ridning och dusch. 
 
Kvällstur med Chokladen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0