Platt däck!

Blev en lugn dag igår, vilket nog var behövligt men berodde på att vi inte gjorde det som egentligen var planerat...
 
Jag red först ut med Clarinett och med Grå som handhäst, och sedan tömkörde jag Wasabi. Det var kvavt och mycket broms, väntade att det skulle bli åska men det bröt aldrig ut någon. I stället åkte jag upp på byn och tankade och köpte med mat, så för mig blev det friterad kyckling och ris till mat. När vi ätit så skulle Nisse åka och köra hem en bil från en bröllopsfest så jag åkte till hästarna igen. Longerade Zippin, lite nya rutiner nu på betet, men det gick bra att knyta fast henne i ett träd för att göra i ordning henne. Kan konstatera att hon inte bara blivit trevligare att hantera och finare i kroppen, hon rör sig dessutom betydligt bättre, det är nästan som en ny häst på många olika sätt på dessa månader som hon varit här!
 
Sen var planen att åka till nästa bete och longera Dajmen, men när jag skulle åka så var ena bakhjulet platt! Alltså punktering! Ringde Nisse som var på väg hem, så blev en Facebookpaus innan han kom dit och hjälpte mig att först åka och vattna vid andra betet och sen pumpa i luft så jag tog mig upp till Paula och hennes familj. Där fick jag hjälp att byta däcket och vi blev kvar länge och drack kaffe. Även Linda dök upp där och när klockan passerat 22 blev vi hungriga och åkte hem och gjorde varma mackor! Ganska bra dag, förutom punkteringen då!
 
Dajmen har fått ett sår i ansiktet, skulle försöka fota det men det gick sådär... 
 
Man ser att hon är lite svullen nedanför pannluggen, här pussar hon på Clarinett. 
 
Wasabi tömkörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0