Mer bilåkning!

Jag måste gilla att köra bil... Blev ännu mer bilåkning igår!
 
Även igår började jag dagen hos hästarna, longerade Zippin först. Eftersom hon har ändrat sig så mycket i kroppen så är det dags att plocka bort lite paddar under sadeln, så igår longerade jag henne med sadeln och utan paddar. Har bestämt mig för att prova rida med bara en tunn padd. Sen red jag även ner Clarinett, och med Grå som handhäst, till betet igen. Paula kom och hämtade mig där sedan och jag åkte i väg på lektioner.
 
Bitvis regn under gårdagens lektioner men ändå betydligt bättre än jag trott. Efter lektionerna var jag bara hem och bytte om och fikade, sen följde jag med Nisse på medlemsmöte i Föreningen Nordsvenskahästen. Mötet var ända i Laxviken och jäklar vad fint det var där! Vi åkte dessutom en liten omväg hem, som inte blev så mycket längre egentligen, och fick se mer av Jämtland och Västernorrland. Och fyra älgar! Hemma vid 1.00 i natt så nu är det segt!
 
Zippin med sadeln!
 
Grå som handhäst!
 
Clarinetts hals! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0