Inga hästar hemma!

Det här med att ha alla hästar hemma, jag har just nu inga hästar hemma?
 
Först en intensiv dag på Ica, mycket folk och lätt rörigt! Efter jobbet stekte Nisse och jag ett par hamburgare och efter vi ätit var det dags för lite hästflytt. 
 
Förberedde först med aggregat, saltstenaroch och vatten vid det första betet i skogen. Sen upp på gården och gjorde i ordning Zippin, som fick gå promenaden ner till betet först. Ledde henne första biten och satt upp och red resten. När vi kommit ner så kom Linda och hämtade upp mig, och vi körde ner en bil till betet innan vi red ner Bea och Szum. Två älgar såg vi på den korta vägen ner!
 
Så skönt att ha alla hästar ute på bete! Lite tomt på gården men hagarna får vila lite och jag hinner förhoppningsvis både måla stallet och fixa med hagarna innan de kommer tillbaka igen. Avslutade med lite fika och nu ska det bli skönt med en helg ledigt.
 
Szums tittar på Zippin när vi precis kommit ner till betet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0