Vårväder!

Igår kändes det som att vintern tog nyfart men i dag har det varit vårväder igen... 
 
Jag kämpar i alla fall på med att få igång hästarna lite mer efter halkan och julvilor. Först fick Grå och Clarinett gå i töm, båda två var oväntat lugna. Sedan var det dags att sitta upp på Lemonaden för första gången på några månader! Dom ni vet har hon ju sadeltvång men det brukar vara väldigt lugnt vintertid och jag har inte sett några tendenser när jag tömkör. I dag longerade jag först och sen satt upp och jobbade henne i skritt, kändes bra sånu vill jag rida mer!! Avslutade med att tömköra Eliskja, lite travjobb på banan och sen tömkörde vi runt träd, genom diken och buskar och gick en liten sväng över gården. Bra träning till vi ska rida i skogen.
 
Köttfärssås och spaghetti till mat, och sedan i väg på ett par lektioner. Hemma igen så red Linda träning också, och så avslutade jag med att träna Wasabi igen. Börjar gå rätt bra nu och det är snart dags för riktigt jobb även för henne!
 
Clarinett efter sitt pass!
 
Och Lemonaden! 
 
Här med hela mulen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0