Spöregn!

Säg den lycka som varar! Gårdagskvällen som avslutades med ridning och sen mindre halka efter den snöblandade nederbörden, följdes i morse av spöregn!
 
Allt var återigen halt, och nu ännu halare... Det som ändå måste göras tar längre tid och kräver betydligt mer energi... I dag var det inte så lätt att få ut någon häst ur den större lösdriftshagen så jag tömkörde Chokladen, det var riktigt fint i snön ovanför deras hage i dag så då longerade jag även Dajmen. Dags att sätta igång henne igen även om det känns bakvänt eftersom jag satte henne på vila eftersom det var så lite snö, och nu är det ännu mindre... Men man får passa på att ta de hästar som går nu! 
 
Jag blir rastlös av detta, även om det givetvis finns saker att göra, så på eftermiddagen åkte jag och Nisse upp på byn och åt, och handlade. Sen pysslade jag lite innan jag och Linda nattade hästarna, och sedan fikade vi annanspaj med glass och grädde! Nu hoppas jag på bättre väder i morgon! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0