Skitväder!!!

Vilket jäkla skitväder! Inte nog med blankis så bjöd gårdagen på blåst med nästan stormstyrka i byarna!
 
I fredags morse så spöregnade det och som om det inte var tillräckligt halt innan så blev det det ännu värre. Efter jobbet så blev det inget hästjobb utan jag hjälpte Nisse att få mat till sina hästar. En bal rullade vi för hand, en drogs med bil och några hästar fick vi in i stallet. Finns tydligen inte en enda traktor på byn med kedjor att köra balar med!
 
Igår var det blåsigt och jag fick en lugn dag. Plockade ihop plast, hängde upp saltsten och pysslade lite. Halva ridbanan är helt okej och jag jobbade först Clarinett i töm, hon var rätt vild och jag hade fullt upp med att hålla henne på den halva av banan som är bra. Hon har även drullat bort sin andra sko, typiskt när det är halt. Tog även Eliskja i töm, hon var betydligt lugnare och vi tränade stopp, styrning och varvbyten. När vi var klara tog det i rejält i blåsten så jag gav upp. Resten av dagen blev soft med matlagning och tid på soffan.
 
Jag hoppas att det ska gå att göra lite mer i dag, men det är ett stök med halkan!
 
Eliskja i blåsten igår! Visst ser hon busig ut? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0