Lördag och inspiration!

Helgen flyter på.... 
 
Upp i morse och åkte återigen med Chokladen på dressyrträning. Hon tyckte nog att matte var tokig som skulle släpa med henne igen när det finns så många andra hästar att välja på! Dock tror jag att det var väldigt nyttigt för henne att gå två dagar träning! Hon var visserligen lite trött i dag men det visade sig mest genom att hon lättare blev ofokuserad, men hon var mer avspänd och hon var riktigt fin stundtals,i dag kunde vi även jobba med galoppen. Nu ska hon få några vilodagar för det behöver hon nog för att smälta det här, jag tycker i alla fall att det varit riktigt roligt att träna henne i helgen!
 
När jag kom hem var det sol och fint väder så jag skyndade mig att komma ut med Eliskja. Red henne på den kortare upptrampad slingan och jobbade med lite med trav och igångsättningar och avsaktningar. Sen ett par klämdag mackor och en dusch innan Linda kom och hämtade mig och vi åkte tillbaka till Sollefteå! Sara hade teori där och pratade om sits, rotation och form. På hemvägen köpte vi med oss pizza och efter att hästarna var nattade blev det pizza! Nu är klockan alldeles för mycket med tanke på vilken tid jag ska upp i morgon, för i morgon fortsätter helgens inspiration men då går bilen åt ett annat håll än Sollefteå i alla fall!
 
Chokladen redo för avfärd i morse!
 
 
Och en bild från kvällens genomgång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0