Kurs och katastrofväder!

Påfyllning på inspirationskontot i dag, och med tanke på katastrofvädret så behövs det!
 
I morse var det ändå ganska bra väglag, hemma var det jättebra med snö som fastnat på isen och vägen till Östersund ändå okej. Men det växlade mellan regn och snö så man förstod ju att det skulle bli sämre.
 
I dag var det VBR 3 kurs, (VBR=Vertical Balance Riding) och det var andra gången jag gick kursen. Det hinner hända en del på tre år, nya forskningsrön och nya erfarenheter, och även jag har ju fått nya erfarenheter sedan sist och därmed andra frågor och funderingar. Sen gäller det ju verkligen att ta alla chanser till att lära sig och utvecklas. Maria som hade kursen har grundat Ergo X-sadlarna och är väldigt duktig på att se olika samband i hästens kropp.
 
Temat var ekipage i balans, vi har tittat på snedheter och svagheter hos hästarna, analyserat rörelsemönster, pratat om rotation och träningsmetoder. Provat sadlar och fått lära oss mer om vad man tittar på vid utprovning av sadel, analyserat ryttare och deras svagheter, och s ex an försökt sätta ihop allt detta! Rolig och lärorikt, och alltid intressant med hästmänniskor som har det där speciella ögat för olika samband, och hur man kan få stora förändringar med jättesmå justeringar! Så intressant!
 
Hem kom jag också även om sista biten var väldigt hal, för att inte tala om hur det är på gårdarna... Det är faktiskt ännu sämre nu än när det var som sämst... Nu ska jag sova och drömma om att jag vaknar upp till ett vitt landskap med snö i stället för is!
 
Det här påminner mig om de spänningar och problem som Lemonaden har i sin överlinje. Hsr fått lite rådoch tips om hur jag kan gå vidare med henne och vad jag bör kolla upp!
 
Mätning av sadel!
 
 
Analys av ett ekipage i grupp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0