Äntligen!

Känslan av att äntligen kunna gå obehindrat, utan broddar! Snön som kom i natt, inte mycket snö men ändå, fastnade på isen! Inte perfekt på banan än, men det går att rida på banan, och jag kunde ta ner hästarna till stallet för att göra i ordning! Ett stort steg i rätt riktning, nu hoppas jag bara att det inte tinar bort direkt!
 
Eliskja var först ut i morse, både för henne och Clarinett som jag red sedan blev det lättare travjobb med många övergångar. Hon fick även testa att trava över bommar. När Clarinett var klar så hann jag även med lite markjobb med Lemonaden. Ni som läste bloggen i fjol vår kommer kanske ihåg att jag då testade bakbromsträning med mina hästar? Då hade jag inte tålamod nog, och kanske fel upplägg, och det rann ut i sanden. Men efter helgens kurs fick jag tips om att testa det med Lemonaden för att få ordning på hennes kropp och spänningar, och därmed sadeltvånget. Så nu ska jag försöka lägga lite krut på det och började i dag.
 
Bakbromsträningen finns att läsa om i något inlägg här på bloggen, går säkert att söka, men lite kort går det ut på att leda hästarna långsamt nerför backe. De får därmed träna upp sin broms i bakbenen och får en annan balans. Det är väldigt långsam skritt, när du går så långsamt du kan så går du ännu lite långsammare, och viktigt att hästarna är raka. Vi får se om jag håller i det bättre denna gång!
 
Sen Ica resten av dagen. Vi hade fått hem billiga räkmackor så det blev middag sen innan en sen kväll i stallet. Jag red Grå, som med tanke på underlag och att jag inte suttit på henne på två veckor kändes ganska bra. Och sen nattning av både mina och Nisses hästar. Nu väntar jobbhelg, och jag hoppas att underlaget håller i sig!
 
Eliskja i morse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0