Alla hjärtans dag!

Då har min fullmatade helg dragit igång!
 
Smet en kvart tidigare från jobbet, direkt till stallet och kopplade på transporten. Linda var kvar i stallet och hjälpte mig att göra i ordning och lasta Chokladen, och sedan åkte jag på dressyrträning i Sollefteå.
 
Chokladen var lite spänd i början men slappnade av efterhand och hon kändes stundtals väldigt fin. Förutom det vanliga; vägen, tempot och att sitta mitt över så red jag några skänkelvikningar. Har haft lite problem med de i ena varvet, men såklart var det bara att se till att vara mer mitt över henne så gick det jättebra. 
 
Såklart sent innan jag var hemma igen, nu är det bara att ladda om inför ny tur i morgon. Jag har dock svårt att släppa den tragiska dödsolyckan som hänt i veckan i ett stall i Sollefteå. Redan olyckan på Bollerup berörde mig och nu kom det verkligen alldeles för nära, jag hoppas att kunna sova ändå. Var rädda om er, tänk efter före! Men också - älska era hästar! Lev era omöjliga liv! Kämpa för era drömmar, gör det ni vill, nu!
 
Chokladen efter träningen!
 
Och en bild på rosorna jag fick av Nisse
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0