Road trip!

Jag har jobbat rätt mycket ett tag och inte alls hunnit med mina hästar, därför har jag längtat efter en hel dag hemma utan att behöva åka i väg någonstans. Men i dag när jag äntligen hade det så gjorde jag något helt annat ändå, men jag tror att det var precis vad jag behövde!
 
I morse klev jsg upp och red ett dressyrpass med Clarinett och sedan tog jag Wasabi. Longerade först och skulle sedan rida för första gången på en månad, det började sådär, då hon bet mig innan jag ens kommit upp! Hon ville klia sig mot mig när jag stod på pallen och när jag sa i från blev hon sur.. Jag testade först start och stopp ståendes i en stigbygel, och bromsen fungerade inte alls... Fick upprepa det några gånger, satt sedan upp och repeterade start och stopp där med. Det är nog dags för ett annat bett, har tänkt på det ett tsg men nu är det nog hög tid. Har novabett på henne nu och jag tycker att det blir lite klumpigt och stumt, dels tar det stor plats i munnen, det verkar lite på båda sidor även om man bara tar i en tygel och det är svårt att lossa och fin lira på det, även om det finns många fördelar med det bettet med. Men jag ska testa ett tredelat bett med fasta ringar, det är ett av mina favoritbett.
 
Sen bytte jag om och följde med Nisse på road trip. Vi åkte till Bjuråker, Nisse sålde tre ardennrar dit i fjol, bland annat Minna som stod hos mig ett tag och Minna var betäckt och hade nu föl! Det fölet skulle Nisse chipmärka och idkolla, sen självklart några timmars surrande. På vägen hem åt vi pizza i Hassela, och väl hemma så tittade vi på dokumentären om Peder Fredricsson som gick på tv i söndags. Den var riktigt bra!
 
I morgon väntar årets sista arbetsdag! Och ute snöar det, äntligen känns det om vintern kommit på riktigt!
 
Wasabi!
 
Utsikt!
 
 
Och så Minna med föl:
 
Ponda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0