Plusgrader!

Några minusgrader och lite mer snö så skulle underlaget på ridbanan vara perfekt! Tyvärr är det plusgrader och hot om regn...
 
Igår jobbade jag först några hästar på dagen, började med Dajmen. Hon fick först jobba lite i töm och sedan skrittade jag lite uppsuttet, nu två veckor sedan jag red sist och hon har varit väldigt läddad de här veckorna mellan så jag försökte vara försiktig. Det gick jättebra i början, skrittade två varv på en volt med mycket halter, satt av och upp igen och red ytterligare ett varv, men sen när jag skulle sitta av så tog hon inte förhållningen. Jag vet att det är ett tecken på att jag har tappat hennes fokus, upprepade några gånger men bestämde mig för att sitta av ändå och när jag lägger benet över ryggen så blir hon rädd och gör ett skutt och skickar av mig. Inget dramatiskt, jag var ju redan på väg av, och det är precis så hon brukar göra. Men jag kunde sitta upp igen efter och även stå i stigbygeln i skritt, och det brukar jag inte kunna göra direkt efter så det var nog inte så farligt. Vi kämpar vidare.
 
Skrittade ut Clarinett i skogen och så fick hon trava lite på banan sen, och även Zippin red jag en runda i skogen så var rejält blöt av all snö sen! Middag och i väg på ett par lektioner, en elev har köpt en ny ponny som jag såg för första gången igår och den var jättefin!
 
Efter lektionerna gjorde jag ett ryck till i stallet, red ett lättare dressyrpass på Grå och jobbade Bea i töm åt Linda. Sen tömde jag och Linda transporten på ved, den har ju varit full i ved sedan jag hämtade den hos pappa men nu är den tömd och redo att användas! Vi avslutade kvällen med varma mackor sen! 
 
Prinsessorna vilar som små jesusbarn i höet! Dajmen som står bakom, Chokladen och Clarinett ligger ner. Chokladen har tydligen bestämt sig för lite länge vila då hon är halt, troligen en hovböld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0