Juldagen!

Dagen började med positiva besked angående Juliette, först på mess från Paula som var tidigt i stallet och kollade henne och sen när jag själv fick se att hon var både pigg och matglad. Så skönt!
 
Jag red Grå i morse, hon har ju varit lite ojämn i humöret på slutet och så även i dag. Har bestämt att hon ska få några dagar ledigt för att se om det blir bättre, men gick tillbaka i bloggen och insåg att hon har varit lika vid juletid i flera år (om någon undrar varför man har en blogg, det är just för sånt här: vad hände i fjol, hur var vädret för tre år sedan, när kom den här hästen eller hur var hästen förra vintern?).
 
Jobbade några timmar, vi hade bara öppet en liten stund och det var väldigt lugnt. Efter jobbet fixade jag och Nisse julbord med det vi hade hemma, och vips var man jättemätt igen! Tittade även lite på travet då jag hade köpt en Harry boy, men det sprack redan i första loppet så jag gav upp redan där och i slutändan hade vi nog inte ett enda rätt...
 
Chokladen hann bara vara bra i sin hovböld ett par dagar innan det var dags igen. Vet inte om det är samma böld som inte kommit ut, om det varit flera eller är en ny, eller om det bara kommit in smuts i hålet där jag tror att bölden gått ut. Men jag och Paula la på ett jodopaxomslag i onsdags, Chokladen kan ju vara lite speciell och särskilt med dina fötter och med skador. I onsdags gick det bra fram tills hon såg att hon hade ett blått bandage på sin hov, då flög hon högt och lågt i hagen. I dag skulle Linda och jag byta det men det var inte alls vad Chokladen tänkte, hon var rätt fjollig över den plastpåse jag skulle ha över omslaget, så hon ryckte loss benet och for runt. Jag vet att jag inte kan bli arg på henne, men i det läget är det svårt att låta bli, och det slutade med att hon kastade sig genom staketet och knäckte en trästolpe!!! Till slut fick jag på omslaget även om det inte blev så fint eller bra, och utan plastpåse, nu hoppas jag att det ska släppa så jag slipper göra ett nytt om någon dag igen. Och så hoppas jag på snö för det vore bra för känsliga prinsesshovar.
 
Sen longerade jag Lemonaden och Wasabi. Lemonaden har haft en veckas vila, pga att deras backe från hagen varit så hal, och Wasabi har haft tre veckors vila. Och som hon studsade och blåste var jag glad att jag inte satt på i dag! När hästarna var nattade så blev det glöggmys med pepparkakor och lussekatter. Hade köpt två nya glöggar från Systembolaget, den ena var med chili och den var odrickbar men den mer andliga var helt okej. Nu ska jag sova, mer jobb väntar i morgon! 
 
Grå med rött julschabrak! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0