Dagvill!

Man blir lite dagvill nu med helgdagar, extrajobb och annorlunda schema på Ica... Men snart är det vardag och som vanligt igen!
 
Jobbade igår, hann inte så mycket annat. Jag longerade Zippin på morgonen, sist jag jobbade henne såg hon inte helt ren ut och jag har misstänkt att det är en hovböld på gång. Nu kollade jag henne igen efter lite vila och även om hon var lite bättre så inte helt bra och jag tycker fortfarande att hon lite avlastar en hov. Hon får några dagar vila till, jag hoppas verkligen att det kommer mycket snö nu för som hagarna har varit vinter när det tinat, fruset, regnat och snöat om vartannat så är det ju inte alls bra för barfotahästarna!
 
På kvällen gjorde jag först pastasås av resterna av den rökta laxen, med spaghetti, och sen jobbade jag Dajmen i töm. Igår fick jag verkligen till att hon skulle ta och bomma ut på yttertömmen, om än inte hela tiden, och då blev hon jättefin!
 
Nu ny dag, och jag tror att det är onsdag! Dessutom bara två dagar kvar av det här året nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0