Tvångstankar!

Jag drömmer till och med på nätterna om att jag köper bil! Rätt less på att vara billös...
 
Igår jobbade jag på Ica, när jag kom hem låg en matlåda och väntade på mig då Linda hade gjort kasslergratäng. Kvällens uppdrag var att flytta de hästar som var kvar på betet till det mindre betet som är närmare gården. Först red jag och Linda dit Zippin och Bea, det var två rätt sega hästar som lunkade dit. Sedan skulle jag leda Satine och Linda rida Szum, Szum som hade varit spänd redan dagen innan men då utan reaktioner. Linda hade mjukisbyxor, och när hon satt upp så fastnade hon med dom i sadeln. Med en så pass känslig häst som Szum ändå är, speciellt om han är lite spänd, så räcker det för att utlösa sadeltvång och bocksprång. Linda var ju inte beredd och åkte av, jag longerade Szum och vi gick en bit innan nytt uppsittningsförsök. Den här gången gick det bra att sitta upp men vi hann bara gå 20-30 meter så snde Szum till och fick tvång igen, nu hoppade Linda av om än lite osmidigt och vi ledde båda hästarna till betet. Szumr säkert lite extra spänd nu när han gått lite, han är dessutom lite omusklad över ryggen så kan kanske känna av sadeln lite mer då. Får tömköra honom några gånger innan vi provar sitta upp igen.
 
När hästar, vatten och lite av grejerna var flyttade så åkte vi hem och fikade glass. I dag har jag tagit ledigt från jobbet för att rida dressyrträning och har egentligen massor att göra men har bestämt mig för att inte stressa!
 
Förväntansfulla öron på Zippin när vi kommit fram till nya betet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0