Semesterdag!

Äntligen lite semester igen! 
 
Tänkte inleda semestern med sovmorgon men vaknade klockan 5.30! Lyckades dock somna om någon timme, och sedan skrev jag fakturor innan jag började med hästarna. Hos hästarna blev det en massa tömkörning, först ut Zippin. Det är lite nytt och nya rutiner på nya betet och för Zippin en massa hästar att hålla reda på. Sedan Dajmen som tycks ha vurpat eller något i hagen då hon inte såg riktigt ren ut, vi tömkörde en liten promenad i skritt men det släppte inte. Några dagar vila så får jag kolla henne igen.
 
Satine tömkörde jag för andra gången. Hon växlar mellan att göra det så enkelt och självklart som hon gjort det massor av gånger till att få kortslutning och bli stående. Det kommer nog! Wasabi fick också gåå lite i töm innan jag skrittade ut en sväng på Chokladen i skogen.
 
Hem och åt lite, slappade, Linda kom och vi gjorde ett miniryck hos hästarna och sedan upp på byn och köpte pizza. Nu ny dag och jag vaknade redan vid 5.00, måste vara stressad!
 
Zippin!
 
Så söt!
 
Wasabi!
 
Och så Chokladen i trollskogen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0