Hästflytt!

Ni vet den där hagen, som sen blev hagar, som jag hållt på med en evighet. Nu har hästarna äntligen flyttat dit!
 
Efter jobbet i dag så var det dags för hästarna som gått på det lilla betet att flytta till samma gård som stona. Jag red först Zippin dit och direkt efter kom Bea i transporten, hon hade nämligen varit hos Nisse på eftermiddagen och fått skor. Tillbaka på betet så hjälpte Linda mig att hänga lite på Satine, vilket Satine nog tyckte var lite konstigt. Och sedan red Linda Szum och jag ledde Satine till nya betet. Så nu är alla hästarna på samma ställe igen för några dagar, känns bra!
 
Sen plockade vi hallon och gjorde paj, lite drygt halva pajen var med rabarber och så ett hörn med hallon. Så mycket hallon lyckades vi nämligen inte plocka... Nu bara i morgon kvar på Ica innan en veckas semester!
 
Förväntansfulla flickor hälsar de nya kompisarna välkomna. 
 
Min promenadkompid Satine!
 
Och Szum och Linda fick vänta in oss några gånger då Szum gick betydligt fortare än jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0