Förberedelser!

Nu är förberedelserna i full gång inför årets sommarpremiering. Det är alltid kaos och panik, man skulle tycka att det borde vara lugnare nu när vi inte har då många hästar med men det är tillräckligt ändå. Dessutom i vanlig ordning och tradition så är vi ju utan bil, det verkar gå troll i bilarna denna vecka! I fjol var Nisse utan bil, för två år sedan hade startmotorn på min Kia gett upp och nu är jag utan bil. Det gör det lite mer komplicerat!
 
Jag hade planerat att kliva upp tidigt för att kunna galoppjobba och slippa värmen. Men jag hade väl inte riktigt tänkt klockan 5.25 men då ringde Nisses telefon och hästar var ute. Det är samma hästar som varit ute flera gånger denna vecka så nu tog vi hem dom. En liten promenad i friskt tempo startade därmed dagen!
 
Jag red ju i alla fall tidigt, men trots det så var det varmt. Red först galoppjobb med Clarinett och sedan skrittade jag ut Zippin. Hon fick ju vaccination häromdagen så vi bara skrittade, men det är ju bra träning för henne ändå bara att gå ut själv och lämna de andra. Tvättade faktiskt ett par täcken innan jag åkte och hjälpte Nisse lite med hagar, ta in och ut några hästar och lite pyssel. Sen snabb middag och dusch innan det återigen var dags att åka till tandläkaren. Men nu var det sista besöket för denna gång! På vägen hem hade jag två lektioner också.
 
Mellanlandade hos Nisse en sväng innan jag åkte till hästarna igen. Tömkörde Satine och vi var inte alls överens i kväll, hon var riktigt ifrågasättande och kaxig men jag hoppas att det är löst nu. När mina hästar var nattade så fortsatte jag hos Nisse med att visningsträna Milyj, basjkiren som står här, och det gick betydligt bättre än i tisdags så lite nytta gjorde nog longeringen i onsdags. Avslutade kvällen med att försöka laga en hage i mörkret, ogillar att det blir mörkt så tidigt nu!
 
Det var trötta prinsessor i morse, här Wasabi och Chokladen. 
 
Clarinett var inte så sugen på att jobba så tidigt!
 
Ute på turen sen, och avslutningsvis efter:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0