Augusti!

Första augusti igår och sommarväder!
 
Jag har hela veckan längtat efter helgen och en massa tid för hästarna, men i slutänden blev det mest stängslibg tror jag! Började med att riva klart den hagen jag började plocka ner på fredagskvällen. Sen longerade jag Wasabi, innan Paula kom ner och vi red ut med Grå och Juliette. Tog även Chokladen i töm innan jag började med en ny hage vid det andra betet, där de inte går nu, dock blev den inte klar då det fattades både tid och stolpar. I stället så stängslade jag om vid betet där Szum, Bea och Zippin går. Jag delade en hage och flyttade om lite eftersom det på vissa ställen blivit väldigt upptrampad när hagarna blev blöta efter allt regn. Det har verkligen regnat mycket, rejält blött överallt och bäckarna är fulla som på vårfloden.
 
Strax efter 16 var jag klar med hagarna där och helt svimfärdig i värmen. Så åkte hem, duschade och så kom Linda, så åkte jag, Linda och Nisse i väg för att äta. Vi åkte till en camping, som ligger typ mitt i skogen men ändå ligger jättefint med sandstrand. De har thaibuffe, och maten var god och stället fint, men det var galet mycket människor, fulla människor, och trångt. Så pass att det hade varit obehagligt även utan Corona så vi stannade inte så länge utan åkte omvägar på skogen hem i stället. Nattade hästarna i mörkret och nu är det ny dag och sommarväder i dag med!
 
Wasabi longeras!
 
En sandstrand som nästan ger känsla av utlandet mitt i skogen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0