Snöväder!

Lång dag i dag med men inte så mycket hästjobb gjort! Trött är jag dock ändå! Dessutom toksnöar det nu i kväll!
 
Dagen började med sol och ridning på Chokladen först och sen Grå. När jag red Grå hade jag sällskap av Paula som longerade sin nya häst, Juliette. Sen direkt i väg för en lektion och tömkörning av en ponny, och när jag höll på där började det snöa. Först lite lätt och snöblandat men senare riktiga lapphandskar!
 
Jag hjälpte Nisse möblera om lite i hagarna innan jag åkte på Hammarn och köpte kraftfoder, skulle köpa spån till Nisse med så tog hans bil. Jag kallar den för blåbäret eftersom den är liten och blå, men jag fick in 13 spånbalar i den så ganska bra bil även om man måste ha ratten snett när bilen går rakt!
 
Middag och sen red jag och Linda ut med Eliskja och Bea, det toksnöade och var fortfarande halt på många ställen så ingen långritt men vi var ändå blöta efter. Sen var klockan nästan halv tolv innan jag först var klar hos mig och sen hade hjälpt Nisse. Nu är jag trött! Hmm, känns som att jag redan skrivit det!
 
Utsikt från Grå på Paula och Juliette! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0