Fredagskväll!

Lönefredag och efter ett par veckor med lite lugnare handel så var det full fart i dag igen!
 
Efter jobbet och middag så jobbade jag först Chokladen i töm och sedan red jag lite på Zippin. Chokladen har varit lite ofokuserad sista gångerna jag ridit och jag misstänker brunsten så bra att få ett pass från marken. Med Zippin gjorde jag samma som sist, skrittade och styrde lite. Hon känns lite tveksam, försiktig och frågande, men avspänd och positiv, måste säga att hon faktiskt känns som en unghäst trots att hon är äldre och lite riden, do k lite oklart hur mycket. Glass till kvällsfika och nu sova och ladda för helg!
 
Paula var i stallet och tog några bilder när jag red Zippin. 
 
Inte så elegant när man rider i början. Det gäller att inte störa och jag har inte lagt på skänkeln på henne än. 
 
Longerlinan håller jag i pga två anledningar. Dels har jag använt den från marken innan och det blir en naturlig del när jag fortsätter i sadeln. Och skulle det hända något så jag ramlar av eller måste hoppa av så kan jag förhoppningsvis hålla kvar hästen så en inte kan fly i väg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0